BOEF cOACHING

  Jij bent uniek! 

Reviews

Sem (Jongen, 11 jaar)

Als mijn zoon vastliep op school, of leerkrachten hem niet altijd snapten, dan kon Chantal dit ombuigen. Er ontstond wederzijds begrip. Samen met mijn zoon diezelfde dag nog in kaart brengen welke emoties hij voelde via de MatriX methode. De oefeningen om rustig te worden, de tips om zijn gevoel uit te drukken in woorden en gewoon ook simpelweg even zijn emoties de vrije gang laten gaan. Chantal communiceerde altijd duidelijk wat ze gedaan had met mijn zoon en wat eruit kwam. Daarin kregen wij tips om ook thuis uit te voeren. Hierin staat ze ook open voor de input van ouders. Al met al zijn wij dankbaar dat Chantal onze zoon zo goed door zijn laatste twee jaar basisschool heeft kunnen begeleiden.

Erna (Moeder van Sem)

Chantal kon mij goed uitleg geven, ik snapte bijna alles. Ze heeft me goed geholpen. Ze leerde me rustig te worden en blijven. Ademhaling, hoofd leeg maken en aarden. Ik zit nu op een andere school. Gelukkig kan ik door Chantal zelf rustiger worden en me beter concentreren. Ook kan ik nu beter voor mijzelf opkomen. Soms iets te goed. 🙈
Sem

Guusje (Meisje, 12 jaar)

Onze dochter Guusje is een levendige, gevoelige meid met een groot gevoel voor humor. Eenmaal op de basisschool werd ons en de leerkrachten al snel duidelijk dat ze wel erg druk en beweeglijk was. Na onderzoek kreeg Guusje het ‘plakkertje’ ADHD en werd hier op school rekening mee gehouden. Door voldoende structuur en ruimte voor beweging aan te bieden heeft ze haar basisschoolperiode prima doorlopen. Na de overstap naar het voortgezet onderwijs, waar ze het gymnasium mocht gaan proberen ontstonden er problemen. Guusje vond het lastig om vanuit de gestructureerde omgeving van de basisschool de stap richting een veel vrijere schoolomgeving te maken. Het maken van sociale contacten verliep goed, alleen merkten wij dat ze erg sociaal wenselijk gedrag liet zien zonder zichzelf te zijn. Plannen en organiseren vond ze erg lastig, ondanks de hulp die wij als ouders aan haar boden. Langzaam kwamen daar boze buien, leugentjes en wat slaapproblemen bij, wat wij in eerste instantie wegschreven onder ‘pubergedrag’. Ook op school liep het niet helemaal lekker. Er volgde daar ook gesprekken met mentor en onderwijsbegeleider. Kort daarna ‘bastte de bom’ en zaten wij met een intens verdrietig kind dat helemaal opgebrand raakte. In een gesprek met kindercoach Chantal bespraken wij de situatie. Zij gaf aan graag met haar aan de slag te willen gaan en naast een stukje coaching ook technieken vanuit de Matrix-methode in te willen zetten. Ook gaf zij aan maar relatief weinig contactmomenten met Guusje nodig te hebben voor resultaat. Als nuchtere Achterhoekers stonden wij hier enigszins sceptisch tegenover, wij hadden immers al het één en ander geprobeerd. Na het eerste coachingsmoment kwam er echter een heel vrolijk meisje thuis die aangaf dat Chantal heel lief was, haar écht begreep en dat ze het gevoel had dat zij haar kon helpen. Middels ogenschijnlijk eenvoudige technieken heeft zij in de coachingsmomenten met Chantal geleerd haar ‘hoofd op te ruimen’ voor het slapen gaan. Hierdoor verbeterde haar slapen zienderogen wat voor Guusje mogelijk maakte de dagen met meer energie tegemoet te gaan. Ook heeft Chantal haar geholpen zich te leren ‘afschermen’ voor bepaalde prikkels van buitenaf waardoor ze zich beter kon concentreren. In relatief weinig coachingsmomenten zagen we de ‘oude’ Guusje weer terug. Natuurlijk blijft Guusje wie ze is en blijven er uitdagingen op haar pad komen waar ze als gevoelig meisje, puber met ADHD en ook gewoon een heerlijk kind mee moet leren omgaan. Regelmatig zien wij dat ze dan wat ‘tools’ toepast die ze van Chantal heeft geleerd. Zelf geeft ze aan dat haar dit steun biedt en helpt om beter te slapen en de functioneren. Super toch! Wij zijn Chantal dan ook erg dankbaar. Het heeft onze dochter zeker geholpen!!

Jorg en Suzan, ouders van Guusje

Coaching door Chantal:
Op de basisschool heb ik het altijd best gemakkelijk gehad ik hoefde maar een paar dagen te leren voor een toets. De overgang van de basisschool naar de middelbare school heeft mij veel energie gekost. Ik dacht dat dat wel over zou gaan dus ik ging verder. Uiteindelijk was ik zo moe en futloos dat ik hulp ging vragen van school. Ik werd door iemand geholpen die mij eigenlijk helemaal niet begreep. Ze nodigde mij uit om mijn toetsen in te plannen, maar daar had ik niet zoveel aan. Uiteindelijk kon zij mij niet verder helpen. Ik liep steeds verder in een soort diepe put, waar ik niet in mijn eentje uit kon komen.
Mijn vader en moeder stelde voor om eens met Chantal te gaan praten. Ik ging daar voor de eerste keer heen ik vond het heel erg spannend. Ik heb me heel erg bloot gesteld en normaal vind ik dat heel erg eng om te doen. Chantal straalde iets heel liefs en rustgevend uit. En ze vertelde dat ze me heel erg goed begreep. Ik ben in totaal 5 keer geweest, in die vijf keer heb ik geleerd hoe ik mij moet afschermen in drukke situaties en hoe ik mijn hoofd kan leegmaken voor het slapen gaan of als ik een vol hoofd heb.
Ik vond het heel erg fijn om te doen, omdat ik alles kon zeggen en alle technieken eigen kon maken.
Het gaat nu heel goed met mij. Ik ga nu naar de 2e klas vwo. Ik kan de technieken nu nog steeds goed gebruiken.
Dankjewel dat je mij hebt geholpen!
Groetjes Guusje